Norska?

God dagens! Fy tusan vad duktig jag vartit idag tycker jag, efter lunchen så cyklade jag ner till stan(ca 2 km) och sen tillbaka till hunddagiset och sen nu när vi skulle hem så cyklade jag och fia hem i värmen:)
annars så hände de en rolig sak när jag skulle cykla hem, två äldre stannade mig och frågade mig om vägen till västanfors och sen pratade dom om sin hund och fråga om fia.. halvvägs in i samtalet inser jag att dom pratar ju norska och att jag förstod dom, har aldrig fattat norska. och de roliga var på slutet när han fråga hur länge jag bott i sverige och varifrån norge jag komifrån, ha ha så inte nog med att jag förstår norska, nje nu pratar jag tydligen norska också.. skrattande förklade jag att nej jag var inte från norge och så vidare. dom skratta och sa att jag var trevlig osv och sen cyklade jag vidare.. men det blir väl så när man lyssnar på nyheterna och läser om de som hände i norge med utöya... till slut fastnar saker och ting... och sen när jag hör ord från andra språk så brukar jag härma dom, speceillt om de låter roliga, vilket många ord i norskan gör.
ja ja nu ska jag duscha, varm som tusan!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0