Dikter 30/5-2012

Blunda och du ser de som ingen annan ser
Blunda igen och världen är din
Blunda och inget kan stoppa dig
Blunda när du vill men glöm inte att se verkligheten!
Ibland speciellt på hunddagiset när vi icke har så mycke att göra så kan jag sitta och rita eller skriva och idag så kom en del dikter fram i skrivandets stund:

Dikt 1:
Blunda och du ser de som ingen annan ser
Blunda igen och världen är din
Blunda och inget kan stoppa dig
Blunda när du vill men glöm inte att se verkligheten!
Dikt 2:
På ytan kan allt verka så vackert
men tittar du ordentligt så ser man sanningen
den döljs väl för omvärldens ögon men de är bara
du som får lida för de du döljer.


Dikt 3:
Du är som skuggan på en solig sommar dag när man är lycklig
för du syns när solen är framme och man egentligen dig inte behöver
men man är glad att du finns där.
men om natten när kylan är framme eller en regning dag så ser man dig inte
och de är om natten eller en regning dag man verkligen dig behöver.


Dikt 4:
Ute gryr dagen sakta fram, en ny dag står åter på tur och nya
äventyr väntar. Ute är allting fullt av liv, ute står tiden still.
en ny dag har rullat i gång min vän, så väntar du på?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0