Mörkt!

God morgon alla glada! Så har inte hunnit skirva här då jag jobbat och inte haft lusten med dator alls och igår så låg jag mest gömt under kudden för att få så mörkt som möjligt, så lite svårt att skirva här då:) Ja jag ska då förklara varför jag behövde mörkt, för att jag på morgonen skulle sminka mig och vad jag tror råkade typ skära mig i ögat eller något sånt, så kändes som jag hade glas innan för ögat som låg och skärde, de var svullet, rann och gjorde sketa ont. Låg alltså med en sak för ögat och under en kudde i ett mörkt rum, hmm. Men senare under kvällen kändes de bättre och idag mycket bättre, idag är ögat mest svullet, svider lite och så gör det ont om jag anstränger de för mycket, så ska använda solglasögon ute, och vila ögat så mycket som möjligt.. så igår var en icke så rolig dag.. kunde inte ens gå ut med fia. På förmiddagen var jag och handla och var ner på stan(fia var med familjen på promis) och bara de var svårt, sen skulle jag gå hem med fia från stan men shit trodde jag skulle bli tokig, kändes som huvudet skulle explodera och ögat de rann och sved och usch nej.. sen skulle jag ta ut henne på eftermiddagen, men de gick inte alls bra, han typ ut och sen vart de riktigt illa med ögat och de var då jag gav upp och släckte mina lampor, drog ner persinnerna, täckte ögat och la mig under en kudde och tack vare de så vart ögat bättre. mamma och pappa tog ut fia senare på dagen för jag kunde inte. Kändes super jobbigt att inte kunna gå ut med fia, leka med henne och att bara ligga/sitta i sängen, Men idag är allt bättre så blir lång promis med lek ute på förmiddagen, en promis på eftermiddag, lek och mys inne och ska ha en bra dag idag:) dock vara försiktigt med stackars ögat.


Kommentarer
sara's hemligheter - att överleva våldtäkt

VARNING FÖR EN LÅNG MEN VÄLDIGT VIKTIG KOMMENTAR

Under år 2011 anmäldes 68400 våldtäkter i Sverige, det är 187 våldtäkter om dagen. Ändå visar annan statistik att det bara är en av fyra våldtäkter som anmäls.



Som trettonåring blev jag våldtagen av någon som stod mig väldigt nära. I min blogg skriver jag anonymt om min kamp för att få honom fälld. Det är först nu jag anmält honom, trots att det gått fyra år.



75 procent av alla våldtäkter som sker i Sverige anmäls inte, och dem procenten är något jag inte vill vara en del av. Men jag hade kunnat bli det, och många andra blir det varje dag. För tre månader sedan bestämde jag mig för att göra en anmälan.



Jag har nog aldrig känt mig så ensam som under dessa fyra år. Det har alltid känts som att ingen förstår mig, och som att det är mitt fel. Sen jag startade bloggen har jag märkt att det finns så många därute som tänker precis som jag gjorde. Jag har förstått att jag inte är ensam, och jag vet att det inte var mitt fel.



Nu har jag startat en blogg för att hjälpa andra att komma till den insikten. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något - min blogg är mitt "något". Gör något du med, vem vet du kanske förändrar livet för någon annan? Hjälp mig att sprida min blogg! ♥

2012-06-10 @ 16:33:55
URL: http://sarashemligheter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0