hundens budord

Hundens bön 

*Jag lever i ungefär 12-15 år

*Varje gång Du lämnar mig betyder sorg för mig

*Ge mig tid att förstå vad Du begär av mig

*Gör mig lycklig, Du är hela mitt liv

*Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff

*Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen. Jag har bara Dig.

*Tala med mig fastän jag inte förstår orden, jag blir bara glad över att höra Din röst

*Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur Du är mot mig

*Innan Du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot Dig

*När Du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.

*Ta hand om mig när jag har blivit gammal, kom ihåg, Du blir också gammal.

*Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har Dig.

Jag älskar Dig
Din Hund

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0