Ett bra hundliv:)

Fia sover och jag ska se tv:) Har inte gjort så speciellt mycket idag... har som vanlig varvat me dtat gå ut på promenader och se film/tv, lekt med Fia osv. men jag gillar helgerna för då kan jag gå långa rundor med Fia där vi hittar på olika saker, då kan vi ligga i sängen och glo på film eller leka en stund:) Vi hittar på det vi känner för då jag och Fia. men i morgon väntar jobbet igen och det gillar vi med så klart, då ska vi gå till dagiset, vara med vovvar, leka, gå promenader:) Om jag vore Fia så skulle jag i alla fall tycka jag hade ett bra hundliv.. och det är det viktigaste för mig att ge fia ett bra liv, ge henne de hon behöver:) Jag vill att hon ska må bra, vara lycklig och lära sig massa. och även om det blir skäll och jobbigt och tufft så tror jag i alla fall att hon mår bra:)
Att ha hund är ingen lätt sak, det är ett stort ansvar och mycket jobb. Men oavsett hur tufft det än är så tycker jag att det  är så värt all slit när jag ser hur lycklig Fia är, när hon springer lös, när hon ser att hon gör rätt, när hon ligger på golvet och kråmar sig, när hon så sött leker med en boll, när hon tuggar på sitt ben, när hon får sin vilja igenom, när hon får leka med dom andra hundarna, när vi gosar ja då vet jag att det är värt det.. när jag tittar på fia(vilket jag skulle kunna göra en hel dag) oavset vad hon gör och känner massa kärlek och glädje ja då kännns det värt det, eller att tanken på att förlora fia gör mig tårögd ja då vet jag att jag skulle kunna göra allt för henne.
Jag vet att jag inte kommer ha henne hela mitt liv, men jag vill iunte ge upp henne och så lä'nge hon är min och lever så ska jag göra allt för att ge henne ett bra liv:) min älskade lilla Fia:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0