Dikter 4 april 2012

Satt i morse och fick världens inspiration så skrev ner lite dikter för att få lite ro i skallen;)
Usch ska jag vara ärlig så verkade dikterna bättre i morse när jag skrev dom...
Dikt 1: Varför leker inte livet när man vuxen är, livet blir så svårt ju längre åren går!

Dikt 2: Det är när solensstrålar skymtar fram som man för ett ögonblick tycker att världen och livet är enkelt, vackert och allt är bara bra, om de bara är för en minut eller två.

Dikt 3: Många gånger så orsakar man sin egen smärta, man är sin egen värsta fiende.

Dikt 4: Tror du inte jag ser, tror du inte att jag hör, att jag inte vet. men du ska veta att jag vet, jag ser och jag hör vad du gör, att jag vet allt. jag ser sanningen även om du döljer den och sanningen gör ont. så varför gömmer du sanningen.

Dikt 5: När vi är barn så går tiden sakta, vi vill ta världen med stora kliv och vi tror att allt blir lättare med tiden. När vi blir vuxna så är barndomen ett minne blott och vi ser att livet vart inte så enkelt som vi en gång drömde om.
// Zandra




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0