Ge f#n i min hund!!!

Blir så förbaskat trött på att folk ska klappa min hund, lägga sig i om hur jag fostrar henne och sen blir jag trött på att folk klagar på att ungdomar dom visar ingen respekt för äldre, ha det är f-n tvärtom säger jag....
Efter att ha haft Fia i 8 månader så börjar jag bli trött på att vuxna alltid antingen lägger sig i om Fia eller ska klappa henne fast jag sagt nej. snacka om orespekt. Jag vill kunna gå ute med Fia utan att folk håller på och det som stör mig mest är det att det är vuxna människor som gör så, barn/ungdomar dom frågar alltid men inte vuxna, nej dom böjer sig och bara klappa trots att jag kan sagt nej. Vad sk ajag göra, skrika rör för fan inte min hund... nej blir så trött på det. Eller det att folk alltid ska lägga sig i, dte kan vara grejer som att enj men klart hon ska hälsa hon är ju bara..... månader och så liten, eller var inte så hård mot henne hon är så liten.. Inte konstigt att det finns så många små hundar som är värsta monstren, för folk säger inte åt dom. nej Ge fan i mig och min hund!!!
Om jag möter min familj, vänner, någon jag känner så får inte ens dom hälsa på henne.. dels för att jag vill få henne lugn innan hon hälsar och sen för att hon ska inte tro att hon bara kan hälsa på alla och om då inte ens dom får, varför skulle jag då låta någon främling hälsa på henne utan att dom ens frågat, att jag sagt nej osv....  blir så trött på hur folk visar sån dålig respekt till mig.... bara för att jag är ung, har en liten hund så tror dom att dom kan behandla mig hur dom vill, som att dom vet bättre än mig... Ursäkta men det är min hund, jag jobbar med hundar och sen de är min hund så jag bestämmer!!! Har god lust att varje gång jag möter någon om Fia är lös att skrika klappa för fan inte hunden och har jag henne i koppel och hon drar mot personen och personen försöker klappa så har jag lust att dra till henne till mig och bara gå... jag försöker vara trevlig mot folk jag möter men hur kul är det at vara trevlig när folk inte ens kan visa respekt. Det är som när jag möter folk med hundar, ja då kan jag liksom säga åt Fia och försöka få henen lugn och så bara släpper folk fram sina hundar medans jag säger att ja hon får inte hälsa på sin hun.. och då har dom släppt fram den. jag har blivit uppfostrad att oavsett om man gillar personen och så så ska man visa respekt oavsett allt annat och jag tycker att vuxna människor ska v'l kunna bemöta mig med respekt. Liksom vad visar det för bild till unga människor om vuxna inte ens kan visa respekt.... nej dom klagar på ungdomar men dom tänker inte på hur dom själva beter sig.....
Så visa respekt, klappa inte hundar om någon säger nej och lägg dig inte i någons uppfostran om inte personen frågar dig eller misshandlar sin hund och har du en hund så är dte du som betsämmer om din hund och sen ursäkta inte hundens beteende med att den kanske är en liten hund eller att den är valp, nej gör något åt saken i stället.. och som sagt snälla människor visa respekt.... och framför allt, ge fan i mig och min hund!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0