Hennes tävling;)

Hittade en rolig blogg om en mamma som skrev om att hon var på lekplatsen med sin unge och så satt det en annan mamma där och skröt som skröt om hur duktigt henne s unge var och så och alla andra ungar är så hemska. mamman hade sen skrivit i sin blogg att visst är det helt naturligt att skryta om sitt eget barn men när man bara svarar ett enkelt ja på om damen i fråga fick sitta ner bredvid mig henne så vill man ju inte ha en lång berättelse om hur duktig hennes unge är. Det var lite kul att läsa detta för visst är det så att dels så skryter man nog mycket själv men man vill inte lyssna på när andra gör det och sen samtidigt irriterande i fall någon okänd kommer fram och håller på. Detta leder mig så som alltid in på Fia, alltså hon är duktig och så, det är bara det att jämför man tex med bosse så är hon inte alls som han, man ska inte jämföra och speciellt inte dom två för det skiljer i ålder, ras och sen är bosse mer lätt lärd till och med för att vara hans ras och ja dte blir att man jämför. och när bosse är jätet duktig och fia gjort bara fel ja då vill liksom bara ge upp alltså för tillfället. Men man ska ju alltid tävla med sig själv så Fia får jämföras med henne själv och idag var hon riktigt duktig. Vi gick lång promenad hem, såg en orm bland annat. hon drog inte så mycket, åt inget som hon plocka upp, drog inte åt några hundar som skällde på henne och ja hon var riktigt duktig. Jag vill ju Fias bästa och att hon ska lära sig så mycket och så, men ibland är det tufft och svårt speciellt när man ensam ska göra allt.
Hänt: Som sagt i söndags på passade jag och Fia Bosse. i går var vi på jobbet från 6 till 18:00 och sen gick jag typ och la mig kändes det som. Idag så har man jobbat så klart, sen gick jag och fia hem, såg en svart orm och så fick Fia halv bada typ. Kom hem och kände mig lite irriterad på allt och inget typ och sen vart jag sur på en liten sak, men skitsamma.... i morgon ska jag gå till jobbet och sen ska jag nog gå hem även. Jobba som vanligt och så........
Men nu ska jag städa lite och sen kolla tv.. peace out alla:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0