Det handlar om att få en balans!

För tillfället är jag nöjd med rummet, har städat och fixat. var nyss ut med Fia plutten en sväng så hon fick kissa och sen kastade vi lite ring(ringen är i stället för en boll) så hon fick springa av sig. Ska plocka ut diskmaskinen kom jag precis på att jag ska göra ja och sen gå ut med Fia på en promenad. Som ni märker så gör jag nästan samma sak hemma som g´jag gör på jobbet, bara det att på jobbet så är man i fokus med hundarna hela tiden, man läser av dom, man gosar med dom, går ut osv... hemma då kan man mer vara lugn och hämta krafter, vilket jag gör på helgerna. Jag tar promenader och så även när jag är ledig, men allt är mer avslappnat och man kan bestämma själv med tider, på jobbet är man ju så klart styrd av tider till en viss del. Därför är det skönt att få helg eller någon ledig dag i veckan någon gång ibland där man kan hämta krafter, göra vad man vill, och bara vara avslappnad. Som vid den här tiden på hunddagiset så brukar vi ta ut hundarna för runda nummer 2 och sen börjar dte bli dags för hundarna att åka hem osv. Nu kan jag läsa en bok(okej det kan jag där med, men ändå), jag kan sätta mig och skriva, ta Fia på en promenad och träna med henne, göra saker som jag inte annars hinner med. Men jag gillar att jobba det gör jag, det handlar ju om att få en bra balans med allt som gör att man mår bra och trivs så klart.
.....
Funderar på om min och Fias promenad ska bli att gå och möta brorsan när han slutat skolan eller om vi ska gå i skogen, hmmm..... får se hur det blir. Hur som haver så ska jag nu i alla fall plocka ur diskmaskinen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0