Mörkret blev till ljus:)

Satt och tittade på gamla inlägg i min blogg nyss och hittade lite dikter som jag gjort och så, har haft bloggen i 3 år den 12 oktober 2011. En sak jag känner när jag läser bloggen är att tiden med amrcus var nog inte så bra. Jag ser en ledsen, ensam och trött tjej framför mig. En tjej som vill så mycket men är fast. Någonstans efter marcus ser man att det öppnar upp sig och sommaren 2010 så är det en mycket annan blogg. Idag skulle jag vilja säga att mitt liv ser mycket ljusare ut och trots att jag har en del saker jag behöver ändra på i mitt liv så känner jag inte alls samma jobbiga som jag gjorde då.
Men här är lite gamla dikter:
Dikt, skriven- 2008-12-26

Jag hör dig men jag ser dig inte

Jag vill säga att jag saknar dig

men mitt mod är inte så starkt så jag vågar inte säga sanningen till dig.

Mitt hjärta det slår för dig, det dunkar miljarder

med slag av kärlek varje dag. Min kropp

den skriker efter längtan en längtan efter beröring av dig jag vill säga sanningen till dig men vågar ej.

Min sanning till dig är att jag ja älskar dig. Jag klarar mig inte utan dig. Jag behöver din kärlek, ditt mod din styrka för att kunna leva.


Dikt, skriven-2008-12-27

genom dina ögon kan man se all smärta man kan se hur du lidit, 
man kan känna hur dina tårar runnit från dina kinder
man kan känna smärtan från när du skärt dig. 
jag känner hur du lidit så berätta vad som är fel
jag lovar dina ord blir min tystnad
dina ord förblir hemliga men dela med dig av din smärta 
jag känner den...........

Dikt, skriven-2008-12-27
utan sanning blir allt bara lögner
med ett liv med bara lögner kan du inte sova gott
om du inte får sova ordentligt mår kroppen dåligt
om kroppen mår dåligt så mår ditt psyke dåligt
mår du dåligt så kommer du att vilja dö
vill du dö så dör du
så ljug inte!!!!!!!


Dikt, skriven-2008-12-31

Om jag försvinner - Lovar du att leta efter mig?
Om jag gråter och är sårad - Lovar du att trösta mig då?
Om jag förlorar mig i mörkret - Lovar du att vara mitt ljus?
Om jag sårar dej - Lovar du att förlåta mej?
Om jag tittar upp mot himlen en natt - Lovar du att vara min stjärna då?
Om allt känns svårt - Lovar du att få mig att le?
Om jag ger dej ett minne - Lovar du att aldrig glömma mej?
Om jag dör - Lovar du att inte gråta?

för jag lovar att alltid älska dig!


Dikt, skriven-2008-12-31
Du ger mig styrkan när jag inte orkar nå mer, 
du älskar mig när jag inte förtjänar din kärlek, 
du står alltid bakom mig i mina beslut, 
du finns alltid här för mig<3<3 
Du är det bästa som har hänt mig och
även om du funnits i mitt liv i 
1!½ år så har bara min kärlek till 
dig vuxit sig starkare....




Undrar hur mitt liv ser ut om 3 år till:)








Kommentarer
Cajsa

hejsan, göres?

2011-06-15 @ 19:00:00
URL: http://cjssong.spotlife.se
Cajsa

kollar på cops...och jag hatar det så kollar jag på det finns det inte mycket att göra just nu. xD

2011-06-15 @ 19:10:40
URL: http://cjssong.spotlife.se
Cajsa

åh, det är bra! :D

älskar glee.. ;-)

2011-06-15 @ 19:18:24
URL: http://cjssong.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0