Ett monster

Ånej är dte redan söndag!!! det värsta med tärna helgerna är att det går så snabbt, men det är kul!
Alltså dom flesta jag har sagt sagt att jag ska ha en jack russel har liksom tittat på mig och sagt, hmm ja dom är ju och sen.....  jag har fått höra vilka monster dom kan bli, jobbiga osv
så jag är lite orolig!!! visst jag har hundvana osv men jag har jobbat hårt med valpen på dagiset att han ska gå bra
och så går pappa 1 gång med han och får han att gå jätte bra. hmm. Jag vill inte att Fia ska bli ett skällande litet monster som tror att hon får göra som hon vill. men min familj tror på mig och jag tror på mig. jag tror att jag kan klara det, det är bara det att man är ju så klart orolig. Men om man är medveten om saker och har det i skallen att man inte vill att hon ska bli ett monster så kanske det går bra för då tänker man ju efter. Det är som pappa säger med bilkörning att om man är lite rädd(notera lite rädd) så är det oftast dom som blir säkra körare. det gäller bara att inte vara för rädd och låra rädslan ta över, men att man är försiktig och lite rädd för att bilen ska köra av så är man medveten om trafiken. så lagom försiktighet och rädsla kan alltid vara bra.
Här är några bra visdoms ord:
"vad skulle du göra om du inte rädd"
"Lite rädsla och oro kan ge säkerhet men låt inte rädslan ta över"
"vad skulle du göra om du var rädd" (omvänd från den första)
jag tror att första och sista kan vara bra att tänka på, det kan vara viktigt att se vad man skulle göra om man
inte var rädd, men även kan det vara bra att tänka på vad skulle du göra om du var rädd.
Men detta kan man prata om i timmar så nu skiter vi i det!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0