Dikt: Be mig ej att inte gråta

satt och läste lite och så kom jag på denna dikt, alltså den bara dök upp i huvudet eller ja första raden bara dök upp sen så fick ja ihop det till en dikt. Jag vet inte varför, tror det är lite för att jag läst lite bloggar om folk som har det svårt och så och för att det fick mig att tänka på hur svårt det kan vara.men här är den i alla fall : och ja det är jag som skrivit den.

Du ber mig vara stark, du ber mig att ej gråta
du ber mig att orka för oss båda. Men hur ska kunna vara stark när jag
är så rädd, hur ska jag kunna låta bli att gråta när allt jag vill är att gråta,
hur ska jag orka när jag ser att du ger upp. Men jag kan orka för oss båda,
jag kan vara stark,
men be mig ej att inte gråta.

//zandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0