movietime

I dag gick jag till jobbet och sen hem.. 5 km bara det:) ska ju försöka att gå till och från jobbet så att jag kommer upp i minst 1 och en halv mil.... en runda är ju 2,5 km så om jag går upp till jobbet så är det en runda eller sträcka.
i kväll blir det film, bad teacher:) finns inget bra på tv att titta på ju!!
i morgon är jag ledig, får se vad jag ska göra, ska i alla fall ut på lång promis med Fia, träna med henne, trna trapp träning och egen träning och göra upp tränings schema eller ja typ för har kommit på att det är effektivare att göra upp olika rundor, träningspasss och sen skriva ner hur mcyket man gjort under dagen, för känns så drygt när man skriver upp att man tex ska gå tre rundor, men om man varje kväll skriver ner hur mycket man tränat så är dte mycket bättre tycker jga i alla fall för då blir jag motiverad att göra massor för att kunna bevisa för mig själv hur mycet jag gjort:) så ska planera upp lite och sen skriva:) hoppas på en bra och produktiv dag:)
Det som är skönt i morgon är ju att jag kan gå upp tidigt så Fia får komma ut och sen gå och sova en stund till så man får lite sovmorgon, eftersom Fia är van att gå upp tidigt så går jag upp titidgt för hennes skull och sen kan man ju somna om om jag vill och Fia brukar vilja gå ut ochh kissa och sen krypa ner och sova en stund till, som när vi går titdigt upp till hunddagiset ja då går hon och lägger sig när vi kommer dit och på helgerna så går vi ut och kissar och sen går och och lägger sig igen, jag tycker det är bra att göra så när man är ledig för dels så vet jag då att Fia fått kissa och sen kan man själv passa på att gå på toa och sen om man vill kan man sova en stund till, men tror inte jag kommer sova längre än till innan 8 i alla fall, senaste 2 åren har jag gått upp innan 8 även fast jag är ledig men inte lider jag för det, nepp tycker dte är skönt att vakna ganska tidigt och starta igång dagen, känns som man får en mer produktiv dag då:)
på torsdag öppnar jag och jag är  halv ledig så ska handla då:) skönt att kunna handla helt allt, för annars brukar kag dela upp handligne under flera dagar och så, men nu på torsdag eftermiddag så ska jag handla luncher, sånt jag behöver och så. Ska öven nu försöka spara så mycket jag kan varje vecka i alla fall 100 kr varje vecka så att man har till födelsedagar/egna behov... så ska nu bara försöka handla luncher och i alla fall nyttiga saker och sen om jag behöver något så får jag handla det från sparhögen eller ja inte sparhögen utan mer i behov pengar:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0