11 hundar och 2 valpar:)

Japp antalet hundar idag=13 stycken.. he he ... men tro det eller ej så var hundarna så lugna och duktiga:)
så klartd elade vi ju upp lite på förmiddagen med promenader och så... full fart på valparna idag med på uteplatsen så stackars golden valpen var alldeles fördig på eftermiddagen:) Eftersom valparna leker med varann så har Fia varit super duktig och lekt lugnt med dom andra hundarna och går runt själv:) kanske hon börjar gå in i en mer vuxnare roll:) Vilket är väldigt bra... hon gick även jätte duktigt idag hem och vi mött hundar som hon bara titta på:) min envishet börjar löna sig:) hn fick även gå med Akila idag(amstaff valpen) och det gick som förväntat:) alltså inte bra men ändå inte super kasst.... men akila är bara 15 veckor så tycker det gick bra ändå:)
Gick till jobbet(gick själv då) och sen hem från jobbet med Fia.. Nu leker Fia med boll och jag sitter vid datorn.. är helt slut i kropp och huvudet... Nu när vi har många hundar, 2 valpar och delar upp så är det full fart tills runt efter lunch och sen är dte lugnt i runt 2 timmar för sen är det dags för en ny omgång med ut och kissa och så och sen städa, hundar som ska hem.... skönt är att hundarn i alla fall får det lugnt och skönt på eftermiddagarn för det behöver dom:)
I morgon blir det promenad till jobbet och hem(gått 6 rundor då)
har inne passet i morgon på jobbet, vilket innebär promenader men inte uteplats för min del...
och sen när jag kommer hem ska jag ta mig i kragen och springa.. hade ju tänkt göra det förra helgen men
då var vi hos farmor och så.. och nu i går och idag så har det varit så mycket.. men i morgon ska jag springa minsann och sen börja med kvällsträning... tror att i början får man kanske göra det bara några gånger i veckan så att man får in det och börjar tycka det är kul... vet att ett tag så tyckte jag att jag gör ju inget annat än är ute och går.. men nu har jag kommit över den tröskeln och tycker det är skit kul att vara ute och går.. he he kanske därför jag går så mycket och det är därför jag längtar att få börja springa....Gäller bara att komma igång:)

Här är lite bilder på sovande vovvar:)
"Bilder från stråetshunddagis"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0