Dikt: Min farfar




En kall december dag du försvann ditt hjärta sluta slå och våra tårar rann. Inget blev som det bruka och allt blev konstigt. livet gick vidare men minnea fanns kvar. men när åren gick så blekna minnena. men du ska veta att vi dig aldrig glömmer.  för jag vet ju att när julen kommer så saknar vi dig, jag vet ju att när leksand vinner så saknar vi dig något stort. Jag minns dig så som du var, ditt skratt och alla minnena lever kvar. jag ser och jag vet att man kära far är så lik dig. Jag vet att du hade varit stolt över den han är idag. min lillebror sa den dagen du dog att vi inte skulle vara ledsna för "farfar sitter i himlen och tittar på oss"  jag hoppas du gör det farfar och vet att vi älskar och saknar dig. jag hoppas du har det bra. Jag kan önska ibland att du funnits kvar och jag saknar dig.. men livet går vidare men jag glömmer dig aldrig farfar för en dag så möts vi igen och till dess  vill jag bara säga jag älskar dig farfar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0