ny novell

usch vilken dryg sista dag med tidningarna.... dom var försenade, jag fick för lite tidningar så fick
stå i 20 min och vänta och bläää... nej tack och lov är det jag och mamma på måndag...

brorsan måste vara sjuk, han hade varit och handlat och köpt lunch till mig:) ha ha söt han är ibland....
vi brukar bråka väldigt mycket han och jag, men ibland är vi väldigtr  snälla mot varann...

läste en bok nyss och den väckte mitt intresse av att skriva igen.... älskade ju att skriva novellen
så kanske ska skriva en ny.......

hon vaknar med ett ryck och tittar på mobilen, 5 olästa sms har hon. hon suckar tyst och klickar fram dom.
alla är från HAN. hon raderar dom. hon orkar inte läsa dom. mobilen börjar vibrerar häftigt
och hon ser att det ringer, utan att tänka sig för så¨svarar hon.
- hej! vem är det?
- du kan inte bara ignorera mig. jag vet var du bor, jag vet allt om dig. jag ser dig varje dag. i går hade du din
svarta vinter jacka och jeans. hon klickar av samtalet och det ryser i hela kroppen.

Emelie är som vilken tjej som helst, hon är social av sig och har mycket vänner..
men då hon en helg då hon är hemma så går hon in på en chatt. hon bryr sig inte
så mycket bara kul att snacka med folk som inte vet allt om henne. men sakta ska hon snart ångra
att hon ens hittade sidan. för den trevliga killen som är lite svartsjuk, visar sig bo nära henne och visar sig att
vara mer än lite svartsjuk. när Emelie träffar en kille irl och glömmer sin internet vän så börjar saker spåra ur.
allt vänds upp och ner och inget blir sig likt....


ja det låter som en bra början på en ny novell kanske:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0