inledning

Inledning:

Jag skulle kunna blunda och då skulle det vara som att se allt på film. Jag skulle kunna berätta exakt allt som hände under min ”jobbiga tid” men jag har valt att bara gå in lite ytligt på de flesta händelser. Men skulle du fråga mig skulle jag lätt kunna berätta minsta lilla detalj. Vad vi drack på festen som förstörde allt, vad jag hade på mig när jag åkte hem första gången. Ja jag minns allt. Nu kanske du frågar dig varför jag minns allt och varför jag inte berättar allt. Att jag minns allt beror på för att den tiden är den som allt var så kristallklart efteråt, för att jag gjorde mitt största val, det valet som påverkat den jag är idag.

 

Att jag inte berättar allt är för att i den här historian är inte alla detaljerna viktiga inte ens historian är viktigast. Viktigast är budskapet. Att den man är inte alltid den man vill vara. Jag levde min ”jobbiga tid” med att den jag var inte var den jag ville vara. Alla såg mig olika och alla vill att jag skulle vara på ett visst sätt. Jag slets hela tiden med att vara så olik mig själv att jag knappt visste vem jag var. Men det var när jag gjorde mitt val som jag hittade mitt rätta jag. Den jag är egentligen.

Men kanske nu när det gått tio år sedn jag valde kanske jag ångrar mig. Men nej! Jag ångrar inget och visst, jag saknar och det känns tomt men jag har mina minnen. Detta var det rätta valet. Jag minns en i dag hur det kändes den där dagen när jag gjorde mitt livs största val. Jag minns allt som hände innan dess med, allt som har med mitt val att göra. Jag ångrar att jag ens hamnade i Nickes gäng för det är inget ställe någon ska hamna på. Men den där dagen när jag gjorde mitt val så regnade det. Jag mådde jätte dåligt. Men när jag gjort mitt val så lyste solen och jag kände mig fri, som att vad som än hände så kunde jag klara av det. En i dag minns jag hur vi satt i Nickes bil och väntade, hur ont det gjorde att se Andreas så rädd och hur skönt det kändes när vi körde iväg. Valet som förändrade mitt liv!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0