jag har en åsikt om.....

unga mammor....
anledningen att jag ta upp detta är mycket för att man ser ofta bloggar med ungamammor och för att man hör ofta om folk i ens ålder som får barn. men jag pratar om dom som är fjorton/femton/sexton år som skaffar barn.
läste en artikel på aftonbladet... jag tycker det är fint att dom verkligen tar hand om sina barn och är så vuxna. men det är ändå synd.. jag vet inte rikigt vad man sk atycka om det. första reaktionen är väl uxch vad hemskt, men sen så tänker man efter.

visst det är väl deras liv och så, men jag tycker det är lite hemskt att 14 åringar går och blir med barn.
jag tycker att man ska vänta med att skaffa barn tills man är redo och kan försöja sig själv. dom säger att ja men det var en olyckshändelse, ja men det ska inte behöva hända endå. folk har blivit så dåliga på att ta hand om sig själva och skydda sig. det är läskigt att det nästan blivit en trend att bli ungmamma och att många säger att dom vill få barn som unga. ja men hur unga då?

nej jag ska vänta tills den dagen då jag känner att jag kan och vill ha ett barn. visst tankarna finns där att man vill ha ett barn och gifta sig, men jag är inte redo och då är jag ändå 20 år.

jag säger så här, vänta om ni kan och skulle ni vilja ha barn eller råka bli med barn så gör det bästa av situatioen... kanske var det så att du skulle bli med barn. och jag vet att dom som får barn eller dom flesta är fantasitiska föräldrar....

det är svårt att pratta om detta för man tycker det är fel men det är deras liv.... så antagligen borde vi inte lägga oss i en.

livet är svårt!!!!
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00010/bebis-31609-0_10061w.jpg

kram






Kommentarer
anonym

jag tycker det är fel!!!!

2010-02-21 @ 16:25:53
Anna

det är svårt det där !

2010-02-21 @ 16:38:21
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Anonym

Hej, allt bra?

Händer idag?

Kram=)

2010-02-21 @ 17:32:52
URL: http://ayye.bloggplatsen.se
Nadja - 17 år & mamma till Leija

Jag tycker inte att man ska yttra sig om något man inte vet någonting om!

2010-02-21 @ 19:44:54
URL: http://nadja92.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0