Hemma hos mig

Hej alla!!! alltså yes Daniel vann!!!!
I dag vart det min sista dag på jobbet, så från och med nu är jag ledig:) både bra och dåligt!!!
Det är bara två hundar på hunddagiset i morgon, kingen och bosse så då fick jag en dag tidigare ledigt!!
På måndag kommer axel och trixie hit och efter nyår på börjar pappa träningen med Kingen. Hoppas det blir bra det där med Kingen så att Helena får behålla sin älskade kingen:)


H
emma hos mig för tillfället har du min lillebror som härmar allt pappa säger, skrattar åt allt, säger sluta fjanta dig.. sen har du pappa som älskar att retas;) och under juletiden sjunger pappa för högg hals jullåtar och ropar om julefrid;) sen har du mig som springer runt och skrattar åt allt pappa säger(så länge det inte har med mig att göra) tjatar om hundar, och minst 2 gånger om dagen säger jag att jag inte vill ha hund för att pappa säger att den kommer bli pappa hund(säger pappa på skoj alltså) och sen mamma som som vanligt är mitt i allt och försöker lugna ner och trösta och så vidare.... åhh vad jag älskar min knasiga familj.....seriöst det kan vara jätte jobbiga ibland men jag älskar dom och skulle aldrig vilja vara utan dom på det viset. Men vi får väl se hur det blir med hunden men mamma och pappa tror att det kommer bli "min hund".....


På tal om hund gud vad jag verkligen insåg vilket jobb det blir i början, så vi ska börja valp säkra mitt rum(inga sladdar som den bita på), förhoppningsvis öppna ytterdörren vid mitt rum så jag får en egen utgång:)
sen måste man ha koppel, halsband, leksaker, mat osv... och sen är det att få den rumsren, gå bra i koppel...
Men jag visste ju att det var mycket med en hund och det är ju dte jag vill, ha ett eget projekt;)
Jag vet att det kommer bli tufft men så är det ju:) det är samma om man skaffar barn.... Jag är så redo man kan bli för att ha en valp;) sen kan man ju aldirg säga helt hur dte kommer bli förrens man har valpen hos sig......
Nu håller jag bara tummarna för att "bamsan" bli min:)
Nu ska jag kolla tv lite!!
i morgon blir det att städa, gå ner på stan, ta en lång promenad, sova;) ja här ska vi ha lite julmys;)

 

När jag får lust ska jag ladda upp en massa bilder som jag har på kameran..... det kommer....

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0