skolan suger

god morgon
nu sitter jag i skolan och skriver om stresshantering…ska skriva ca två sidor och jag har skrivit en sida.


de här skriver jag om:
1. Lagom anspännings nivå är när de går bra, man har lagom mycket att göra och man känner att man har tid på sig och att man kommer hinna med allt.
Hög anspännings nivå känner jag när man har alldeles för mycket att göra. Att man kanske ligger efter med arbeten
Låg anspännings nivå: när man inte har något alls att göra eller att de man gör inte ger något man bara gör de men man lär sig inget.

2.Positiv stress: har jag upplevt många gånger, när jag har mycket att göra men har läget under kontroll. Att de blivit positiv stress är för att de som stressar är tex skolarbeten men att allt annat runtomkring mig funkar bra. Jag mådde liksom jätte bra och när man blev klar med ett arbete så kände man att man gjort något bra och att man äntligen var klar med de. Jag hade läget under kontroll.

 Negativ stress: har jag upplevt när de känns som allt går emot en, ingenting blir rätt. Man har massa i skolan, kompisarna bråkar, de blir krångel med saker hemma, man har otur med allt. Senast jag upplevde de var förra fredagen. Jag hade massa i skolan, var krångel med kompisar, sovit dåligt, sen gjorde jag illa mig, blev krångel med praktiken och då kände allt bara dåligt både fysiskt och psykiskt. Som att man inte hade kontroll över något.

 



Min praktik fixa sig hoppas jag…. Skolan betalar kortet men jag måste betala kortet själv först och jag har inga pengarL så jag vet inte hur de blir med de.. men men hoppas på att de kommer lösa sig.

 Knät är bättre men jag har mensvärk i tusen…

Men kanske allt löser sig nu i alla fallJ de skulle vara skönt om de gjorde de…



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0