mådde liksom inge bra idag!

god dag alla! var hemme idag från skolan för mådde grymt illa och var dålig i magen, så ingen bar ide att dra till skolan och vara dålig och smitta ner klassen. ska gå i morgon.
har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med mitt projektarbete. blir nog att skriva novell, jag vet lite dåligt men jag älskar ju att skriva. men vi får väl se vad som händer liksom. ska snacka med anna i morgon t'nkte jag.

annars idag så har jag varit med brorsan och kollat film(han var sjuk han med) och tagit hand om han.
sen har jag pluggat lite, ska plugga mer nu när jag har datorn.

jippi snart är de liskom jullov så skönt, fast lite drygt för kommer typ inte ha ett skit att göra liksom.
får väl bli att läsa men liskom jag hade läst 6 böcker på en vecka. hmm ska nog skriva upp alla böcker jag komemr läsa under jullovet, snacka om att mitt liv är tråkigt... ha ha....

just nu läser jag om jag stannar......



Författare:
Gayle Forman
Översättare:
Helena Ridelberg
Utgivningsmånad:
Augusti 2009
Om jag stannar

Hur skulle det bli om jag stannade kvar? Hur skulle det kännas att vakna upp och vara föräldralös? Att aldrig mer känna doften av pappas pipa? Att aldrig mer stå bredvid mamma och småprata medan vi diskar? Att aldrig mer läsa ett nytt kapitel ur Harry Potter för Teddy? Att stanna kvar utan dem?

På ett ögonblick förändras allt. Det sista Mia minns är att hon sitter i baksätet på bilen tillsammans med sin familj. Det har snöat på morgonen och de är på väg till goda vänner.
I nästa ögonblick ser hon sig själv bli buren ut ur bilvraket och räddningspersonalen kämpar för hennes liv.
Under de 24 timmar som följer får vi genom Mias tillbakablickar och refl ektioner över de människor hon ser i sjukhusets väntrum, lära känna hennes liv och hennes val.
Och nu står hon inför det svåraste valet av alla - leva vidare med smärtan eller släppa taget?
































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0