Its all about the dogs!

Slutat:) Ska ut med Fia en sväng för lite lek, städning/rensning:)

Sitter och funderar på lite saker man kan göra för insamling av pengar till hundarna i rumänien. Lördagen den 6 Juli så ska vi ha loppis och sen ska vi ha välgörenhets middag. jag har kommit på det att största delen av mitt liv har något att göra med hundar och det älskar jag.
 
Vi har hundar runt oss 24/7 på jobbet och hemma, vi jobbar för att hundarna i rumänien ska få det bättre och få stopp på att det födds hundratals nya hundar där nere. För oss är det naturligt att hjälpa hundarna där nere för att vi ser hur bra "våra" hundar har det i sverige och sen ser man där nere hur hundarna där inte har det lika bra... kanske en stackars liten vovven kryper ihop sig under ett tak när det regnar. Klart man önskade att alla hundar fick bo i ett hem och leva ett bra och härligt liv men tyvärr går inte det och vissa hundar som är där nere skulle inte passa att bo i ett hem för dom är ett liv på gatan och frihet något bra, men det man kan göra är att försöka få ner antalet hundar som födds på gatorna och på det viset så kommer det bli mindre och mindre hundar till slut som lever på gatorna. Börjar man tänka efter på hur stor spridningen är så blir man förvånad.. tänk bara på hur många hundar det kan komma att bli på en enda tik. Hon får valapr kanske 4 valpar per kull, under sina år hon lever får hon kanske 4 kullar. av alla hennes valpar blir 2 stycken tikar från varje kull som i sin tur sen får lika många valpar dom osv osv.. Det är en enorm spridning och ju fler de födds desto fler kommer det att föddas. Vi kan inte adoptera bort alla till sverige eller till folk i rumänien det går inte, där emot kan vi försöka att ge vissa hundar ett hem och sen försöka få ner antalet hundar genom kastrering. Har du hjälp en tik att bli steriliserad s¨har du gjort en kanske liten skillnad men i längden en jätte skillnad.
 
Om några dagar åker mamma och pappa till rumänien:) så klart önskar jag ju att jag kunde hänga med och träffa alla där nere och få vara med alla vovvar:) Men jag får ha en bra semester här hemma:) Inte illa det heller så klart. men nu har jag fullt upp:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0