En bra sak överväger allt annat!!

Ja om man tror att det är lätt att ha hund då är man helt fel ute, så arg, irriterad, ledsen och allt som jag varit på Fia bevisar att dte är inte lätt att ha hund. Alltså missförstå mig inte för det är kul att ha hund och hon är som min bästa vän, men vägen till målet är inte lätt, hon är envis och jag är envis och båda vill åt olika håll, ungefär så är det. Vissa gånger går allt super och vissa gånger inte alls bra. Men jag kämpar på och mamma och pappa finns där som stöd.
Jag får tips och så av dom. Så utan mamma, pappa, lillebror och min envis het så hade det varit ännu jobbigare. men det som är roligt är när hon gör något bra, för även om hon gär 10 misstag och 1 bra sak under en dag så är dte den bra saken som ska överväga allt annat. Det är inte lätt med allt, men vi kämpar på som sagt var. Och en annan bra sak om man har hund och speciellt om dte är första hunden och man känner att man behöver få ur sig om allt så skriv, dels så är det bra för en själv och sen kan det vara skoj om andra läser:)
Svårast är att få bort ett beteende och att man måste vara konsekvent, som tex med Fia så är dte så att hon vill hälsa på alla hundar och människor med det får hon inte så jag försäker lära henne att inte hälsa, går bra när hon är i koppel för då kan man ju dra undan, men utan så är dte svårt och nu har hon börjat springa iväg dit fast jag säger nej, så dte jag ska göra nu är att koppla henne när vi får möte och sen berömma henne om hon bara går förbi eller sitter still, på dte viset ska hon alltså förstå att om hon bara går förbi/sitter och inte bryr sig om hunden så gör hon rätt, men envis som Fia är så lär det ta ett tag, För det är nu som terrier beteendet kommit in, envisheten och då gäller det att jag är envisare, vilket är svårare än man tror. men jag vet ju att ju envisare, konsekvent och sträng jag är desto mer lönare det sig sen och sen gäller det att se allt bra hon gör också och när hon gör bra saker så glömmer man det dåliga för tillfället tills hon gör något hon inte ska för då tar man det då och att visa henne när hon gör fel!!! Jag älskar min lilla Fia, trots allt:) Man ska ladrig ge upp!!
I morgon kommer tydligen min syster hit med hennes man och barn och så min kära farmor så klart!!!¨
Gcik till och från jobbet idag och i mrgon ska jag gå till jobbet men åka hem för jag och pappa ska stänga eftersom syrran är här! Men nus ka jag duscha½ INTE LÄTT att skriva när man har en hund i knät som slickar på ens hand och tangenterna;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0