Helgen= sjuk, dåligt väder

Kasst att vara sjuk på en helg, men bättre det än att vara sjuk när man ska jobba. Kände mig helt okej igår förmiddags så tog Fia på en lång promenad, men under promenaden kände jag mig dåligare och dåligare. Låg hemma nästan hela dagen igår med lite feber, ont i halsen och kroppen kändes som den blivit överkörd. Idag lite bättre.. typiskt bara att det skulle regna och blåsa... behöver ju hur det än är ut med Fia Plutt.. fördelen med regnet gör ju det att Fia inte heller vill ut på det viset och jag vet att jag inte kan gå så långt för då riskerar jag att bli ännu sjukare!! Får se hur det blir, blir inge lång lång promenad idag i alla fall... men eftersom vi går så mycket annars så tror jag hon klarar sig med lite mindre rundor en dag!! man får anpassa sig efter väder och hur jag mår!!
hatar att vara sjuk och speciellt nu när jag är så inne med att gå och träna och nu när jag har Fia.. för jag vill gå ut men kroppen säger liksom nej!! Huvudet känns tungt, halsen svider och klibbar, näsan är täppt och resten av kroppen känns tung men lea lös!! Usch...
men dock ser vädret ut allt bli lite bättre framåt 10-12..... men ska gå en kort sväng nu här innan  och sen en efter lunch... om det blir bra väder eller i alla fall slutar regna så tar jag nog ut Fia och kastar boll med henne. ett perfekt sätt för henne att få röra sig, få ut energi samtidigt som jag inte behöver ansträng mig något jätte mycket... perfekt att göra det om man har ont om tid, är sjuk..... Så då tar jag Fia på en promis och sen lek:)
Jag brukar at ut henne och leka ibland, men då kastar vi inte bara boll och sen i bland när vi gått hem från jobbet
och hon har ätit och så men klockan är ganska mycket så brukar dte bli en kort promis och sen lek!! Som sagt var så är det perfekt... Jag vet hur mycket Fia älskar att kasta boll(ring), hon älskar att springa, få jaga den och hämta den och sen är hon super koncentrerad då.. så perfekt träning för hjärnan, kroppen:)
men nu ska jag at mig lite te med honung och sen ut med Fia!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0