Måndag! Hundar, sommarskola osv...

Oj oj dagen bara rullade i väg.... vid fem hämtades näst sista hund så då tog jag ut fia och älva på en långpromis, sen satt vi i gräset och bara myste och lekte lite tills älvas matte kom. Nu har jag fixat mat till mig och Fia, käkat och nu ska jag byta om och gosa med fia:)

Vart lite irriterad på 2 saker. den ena var det att vi har haft kontakt med en uppfödare om en valp men nu tyckte hon att nej det var bättre att hunden fick komma till några som verkligen såg framemot hunden och hade tid för den.. bara ursäkta vadå? skulle inte vi ha tid för en hund? vi gör ju inte annat än är med hundar hela dagarna, Vi prioriterar alltid hundarna och de är aldrig ensamma. Bosse är uppväxt med mina föräldrar och levt med att vara på hunddagiset och han är de inge fel på:) Fia hon är uppväxt med mig och har då med blivit uppväxt på hunddagiset och henne är de inge fel på:) Fi ahra ju då haft mig, min familj som då blivit som hennes familj med, hon har haft bosse och så har vi ju hundar hemma med, hon har hundar på hunddagiset, vuxna, valpar, stora och små, hon får långa promenader, lek, träning osv, han får hur mycket kärlek som helst:) skulle inte jag haft tid för fia skulle jag inte skaffat henne, men nu är det så att jag har tid för henne och på hunddagiset är hon ju med där hela tiden vilket även gör att hon får en uppgift hon får jobba:) plus att hon lär sig att dela med sig och att vara trygg. Så okej vi har mycket att göra och visst pappa åker lite då och då till rumänien osv men hallå fortfarande Bosse och Fia lider ju inte, onej dom har det så bra så:)

Det andra jag är irriterad över är sommarskola... min brorsa skulle gå där och plugga upp matten. Har tog det där på allvar här nu och såg verkligen framemot att få lära sig matten ordentligt och få den hjälpen och vad möts han av, jo en kille i min ålder som inte ´är lärare eller ska bli lärare som inte tar de där på allvar och får min bror den hjälp han behöver? nej....
jag trodde att man då skulle göra upp en plan om vad man skulle läsa och se till att man då fick de gjort, att man skulle få individuell hjälp med det man hade svårt för. jag trodde att man verkligen skulle satsa och verkligen hjälpa eleverna. som det är nu skulle dom ju lika gärna kunnat få en matte bok och gå hem. Hur ska man kunna hjälpa elever som har det svårt i något ämne med att ge dom en matte bok, gå igenom lite på tavlan? nej dåligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0