Det går väl bra förutom lite kissande:/

Hej hopp nu har anton kommit hit och hmm ja det går väl bra, trodde han skulle vara på fia hela tiden men dom hälsade innan vi gick in på rummet så det han gjort är att gått runt och luktat och kollat in var han är och så kissade han mot min säng, dock så kollade jag på han hela tiden för att kunna säga till han så fort det var något så det han bara komma typ någon droppe och det var på golvet men då fick han skäll och nu ligger han bakom min kontorsstol och sover. Med nya hundar så gäller dte att på en gång visa vilka regler som gäller och hävda sin space. Så därför lät jag han gå runt men visade vad som var okej och vad som inte var okej. Som tur är så gillar han verkligen fia så om han bara lyssnar och är duktig så blir det nog att vara hemma i kväll med dom, men eftersom när jag skällde på han när han kissade och han på en gång la sig ner då och sen kom med hängande huvud och sa förlåt typ och sen la sig bakom min stol så är dte inga problem med att säga åt honom. Ska snart byta om innan handling:) Får se om dte blir jag eller la familja som tar anton på promenad, blir nog jag och fia nu och sen får man turas om, han får gärna följa med mig, men är lättare för mamma och pappa eftersom dom är 2 och då kan mamma ta anton medans pappa koncentrera sig på bosse, jag har ju fia lös så lite enklare men jag måste då ha anton i koppel och hålla koll på fia, så det blir nog att turas om så att det blir bra för alla!
Nu vill jag bara slippa mensvärk och all annan värk!
Fick höra att farmor som är gammal och blivit sämre och sämre är nu väldigt dålig, så vi får se vad som händer.
Även om vi vet att hon blir sämre och sämre och man är förberedd på att hon kommer dö så gör det ont för hon har ju alltid funnits där och nu kanske hon inte finns snart. jag vet att det skulle vara det bästa för henne att få somna in och äntligen få lugn och ro men det är klart att hon kommer bli saknad den dagen hon inte finns här mer min älskade farmor, klart man inte vill att någon ska dö så klart men har man levt ett tufft men bra liv och sista åren bara blivit sämre och sämre då kan det nog vara skönt den dagen man somnar in, det är hemskt egentligen hur vissa människor får lida sina sista år i livet och andra dom har dte bra och mår bra och så en dag somnar dom bara in, men så är ju livet konstig och orättvist många gånger. En sak är säker i alla fall min farmor hon är underbar:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0