Tips om: hemsida/ bok.....

Trygga räkan : svenska folkets felhörda låtar del två

Joakim Arhammar startade för snart tio år sedan webbsidan saltmannen.se där svenska folket under åren har kunnat skicka in sina felhörda låtar. Fenomenet har blivit en alltmer växande folkrörelse och hemsidan mynnade ut i boken "Är det saltmannen?" som utkom våren 2008 och blev en stor succé. 

Den vanligaste svenska felhörda låten är sannolikt "Tryggare kan ingen vara" som lätt förväxlas med "Trygga räkan". Därför heter denna del 2 just så. Här finns också andra ordpärlor som "Message in a butt-hole " istället för som Police sjöng: "Message in a bottle", eller "Hon äter gröt när hon sover" när Bo Kaspers egentligen sjunger "Hon är så söt när hon sover". Magnus Uggla sjunger "Är det efterfest på eran balkong", men en lyssnare tyckte att det lät som: "Är det efterätt i eran kalsong?"
....
Jag har inte läst boken men jag har kollat in hemsidan saltmannen.se och jäkla vad roligt det är att läsa vad folk har sjungit fel. skratta så jag fick ont i magen. så kolla in hemsidan i alla fall så kul....

Riktiga texten var:
Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn

Men jag sjöng:
Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var afghan

.......

Riktiga texten var:
Blåsippor ute i backarna står,
niger och säger att nu är det vår.

Men jag sjöng:
Blåsippor ute i backarna står,
negern hon säger att nu är det vår.

........
Riktiga texten var:

800 grader, du kan lita på mig, du kan lita på mig

Men jag sjöng:
Hoppa upp ur graven, du kan lita på mig, du kan lita på mig

....

Riktiga texten var:
Det är inte illa
med apa, häst och villa
en kappsäck full med pengar
är också bra att ha

Men jag sjöng:
Det är inte illa
med apa, häst och gorilla
en kattfisk full med sängar
är också bra att ha

.......

så vill ni ha er ett skratt, kolla då in hemsidan eller fixa hem boken:)

peace:)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0