När allt inte blir som man tänkt sig...

Som sagt idag skulle varit dagen jag körde igång med träning en och sluta med allt möjligt.. Men det får faktiskt vänta tills i morgon... För Idag orkar jag bara inte... Igår vart min älskade lilla Fia biten av en orm. Allt gick så jävla snabb.... vi gick där och hon gick och lukta i gräset och så plötsligt ser jag hur ormen hoppar upp mot Fia och då skriker jag mot henne, den biter henne, hon ryggar tillbaka .. jag får tag i Fia och just då ser allt okej ut... jag tänker men okej den kanske missa. Så vi går en liten bit... men så ser jag hur hon liksom sjukner ihop, blir låg... ringer till mamma som möter upp mig.. sen ringer vi till strömsholm åker dit. När vi kommer dit så är hon jätte svullen, är som att hon har en tennisboll i munnen. hon är jätte låg. precis innan hon fick smärtstillande så var de riktigt illa med henne. Hon fick smärtstillande och sen dropp.satt där från 6 till 11 på kvällen med henne. sen fick vi åka hem och så fick hon smärtstillande.Idag har hon mest sovit, varit lite hängig, spytt vatten och ja ungefär som när en hund är sjuk. Hon mår inte bra, men bättre, svullnaden har gått ner. Så ibland blir inte allt som man tänkt sig alls. Hon får inte göra några större fysiska aktiviteter på ca 3 veckor. 1 veckan ut och kiss bara, 2 veckan kan man ta kortare rundor och 3 veckan kan man öka lite.. sen ska det tas blodprov för att se hur lever och sånt mår...och sen efter det så får vi se med motion och sånt... Är dock lite orolig för hur detta ska påverka fia... för 3 veckor är lång tid... men håller ju igång hennes muskler och så.. och viktigaste är att hon blir bättre och att hon lever:) Däremot så har jag bestämt att jag ska köra det här med träning och det.. men inte bara just idag... på ett viss var detta bra för nu kan jag göra en massa träning och komma i gång med den,, nu när vi inte kan gå promenader men jag vill ju röra på mig. sen så ska jag få låna akila och gå ut med henne vissa dagar och så och då får Fia vara hemma med mormor och morfar;) och sen skulle jag vilja ha en barnvagn som jag kan ha fia i medans jag går:) skulle vara perfekt... men det löser sig med det... men just perfekt det där med träningen ju.. jag kommer ha massa energi ju:) och medans jag tränar kan fia vila:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0