Jobba!!

Känner mig helt slut ju nu.. Blir så när man jobbat och sen direkt efter jobbet går en långpromis med fia:) Alltså att jobba på hunddagiset är både lugnt men samtidigt inte, man måste hela tiden hålla koll på hundarna och vara i fokus med dom, ge dom uppmärksamhet osv.. sen ska man ut med alla och det ska hämtas hundar och lämnas ut så det blir en del spring fram och tillbaka.man ska gosa och leka med dom, finnas där för dom... Så det plus att det är långa dagar gör att man är ganska trött på kvällen. men eftersom man håller i gång mycket och är ute mycket så har vi klarat oss bra från sjukdomar. men mest trött i huvudet är jag då det är mycket att tänka på och göra, plus att man lär sig nya saker hela tiden. Men hur det än är så älskar jag det och att få vara hela dagarna med min egna vovve är en super bonus(ibland drygt;)
Men så är det vad man en jobbar med och hur mycket man älskar det så är det ju skillnad på att vara ledig och jobba och ibland är det jobbigt. Men jag älskar just att lära mig så mycket om mig själv, om hundarna och se vad hundarna vill osv...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0