5 mil, pms hund och fredagsmys!

God kvällen! Har ju haft koll på alla rundor jag gått denna vecka alltså från förra lördag eftermiddag tills i morgon lördag efter middag, och jag kan säga som så mycket att jag på ett ungefär går mellan 3-5 mil i veckan:) Denna vecka 5 mil, men ibland kan det ju bli mindre och ibland mer, som till våren och sommaren lär det bli mer plus att då kommer jag även att springa/ cykla men även bara vara ute:) Typ kanske gå ut i skogen och bara ut och njuta gå:) eller gå till någon gräsmatta och leka med fia och nu kommer jag ju typ cykla ner mot stan och sen gå därifrån:) Men fan 5 mil är fan inte dåligt:) Känns som att både jag och fia gör av med mycket energi:) vilket vi båda behöver speciellt Fia:) Gillar verkligen det här med att vara ut och gå och se fia skutta och springa med och sen komma in och så är det liksom lugn och ro, möjligtvis lite lek från fias sida:) Nu till en annan sak som dock gäller fia, seriöst den hunden har nog pms en gång i månaden, nej men lite då och då typ någon gång i månaden så är fia gnällig, morrar åt saker hon tror hon ser, är keligare, strular med maten och lyssnar lite dåligt, kan vara på dåligt humör och är lite tröttare(hon är ganska lugn inne) osv så jag tror nog hon får pms:) men nu vet jag inte om det bara är en tillfällighet att hon är lite extra strulig osv eller om hon ska löpa(vilket jag inte hoppas på) för denna vecka har hon varit något snäpp struligare än vad hon normalt sätt är när hon är strulig, men vi får väl se! Nu är det i alla fall fredagmys så ska fixa en film och bara mysa. I morgons ka jag och fia spendera kvällen på hunddagiset tillsammans med jönsson:) Blir handling, promis, städning, promis dock innan han kommer och sen blir det vara där:) På söndag funderar jag på om vädret tillåter en riktigt lång promis:) men nu ska jag byta om och sen gosa med fia lite:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0