Björkar som blir till palmer ♥

♥Kära bloggen eller godmorgon bloggen kanske jag ska säga:)
Sov jätte bra i natt faktiskt, men somnade sent för låg och tänkte en massa, alla tankar som jag tänkte började redan igår kväll när jag och Fia tog våran sista kvällsrunda. Det blåste rejält ute, jag älskar verkligen alla vackra träd och speciellt när de blåser. Björkarna som nu hunnit få en massa gröna löv och börjar hänga lite och ser nästan lite ut som palmer, speciellt i vinden och när de är mörkt ute. Sådär gick och tittade på björkarna och slog mig av tanken att de kunde varit palmer och jag med min fantasi vandrade (i tankarna) mig tillbaka till spanien(de blåser ju även i spaninen även om de inte blir så kallt där som här;) men i alla fall så vällde alla minnen från spanien fram, när vi bodde på S.O.S ( en hundgård/hundhjälpen ställe), när vi körde till spanien, alla ställen vi varit på osv, men så stannade jag vid ett minne när vi bodde i en längenhet mitt inne i en spansk stad och anledningen till att jag stannade där är för att jag tydligt minns palmer där, utanför fanns som en gång väg med gräs och palmer runt omkring(lite som utanför mig nu) och varje morgon/kväll där brukade jag gå ut med våran hund vi hade där. Så nu när jag gick i ett blåsigt och kyligt sverige så förde tankarna mig tillbaka till stället i spanien och de som gjorde att jag verkligen kände mig i spanien var nog för jag kunde se mig och Fia där:) Gåendes på de lite konstiga gräset och titta upp på palmer, höra bilar och mopeder, höra glada högöjuda spanjorer som satt på restauranger/barer och pratade, se barn leka på lekplatser.. ja allt det där kunde jag se. för vet ni vad jag saknar verkligen spanien, visst jag saknar de vi upplevde de med, men de är just spanien jag saknar mest, de där att få uppleva nya saker, nya äventyr. För ibland kan man ju önska sig tillbaka till ett visst minne, typ åhh jag saknar sommar mellan 8-9, den skulle jag vilja till igen ibland, men när de gäller spanien så är minnena inget jag vill uppleva igen för dels kan man inte de men just de där att minnena får vara minnen som jag då och då minns tillbaka till medans de är spanien jag verkligen vill till. Jga kom till insikt nu när jag skriver att de är ett mål jag ska ha att komma till spanien igen:) och få uppleva nya saker.
Det är en bra sak med att uppleva nya saker och de är att först får du uppleva dom och sen när du en dag saknar och minns de du upplevt så får du med hjälp av fantasin och minnen uppleva dom igen:) För upplevelsen den kan du ju inte göra om igen, inte exakt den men med minnen så kan de kännas som du upplever de igen och de älskar jag, jag älskar att bara sitta och tänka på minnen eller när man är ute och går uppleva minnen och med fantasins hjälp kan man göra om minnena och skapa fantasin minnen:) Att vara i nuet och i fantasin/minnenas värld är en bra balans, man är i nuet där man inte alltid kan påverka de som händer, bara till viss del och så kan man ibland föra sig tillbaka till ett minne och låta allt bli som man själv vill att de ska bli:)
men nu innan alla tycker jag är knäpp så ska jag bege mig ut med Fia på en kissrunda och se vad denna dag bjuder på:)
så ha en bra morgon/dag alla och glöm inte att uppleva saker och minnas gamla saker:)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0