Tro på dig själv

Varje dag läser man om folk som blir mobbade, man ser dåliga kommentarer till folk och ma ser att folk inte har respekt för varandra. jag tror inte folk tänker på när dom säger och gör saker att folk kan må riktigt dåligt för de som sagts/skrivits eller gjort. Jag förstår inte varför man ska klgaa på allt och hacka ner på människor bara för att man stör sig på dom.


Har man inget vettigt att säga så kan man lika gärna vara tyst,
varför säga saker som bara kan såra eller förstöra, bättre att då istället vara tyst!
Ord kan såra mer än en handling, ord kan sitta kvar i en väldigt länge. men även en tråkig handling kan få en att bli förstörd. Så tänk dig för vad du gör och säger. Behandla andra som du själv vill bli behandlad och tänk på att vi är alla olika men lika mycket värda!

Man ska tro på sig själv, inte bry sig om vad andra tycker, viktigaste är vad DU tycker, vad Du tänker de är de som är viktigast för DIG. Om man inte gillar folk som har lila ksor på sig så kan man hålla de för sig själv och aldrig klä sig i lila skor, men om perosnen som har lila skor gillar de så får dne gilla de, för de är den som ska ha skorna på sig. Tänk alltid dig för 2 gånger innan du kommenterar, säger något, eller gör något. för i slutändan tjänar du på de. Så tro på sig själv för du är värd så mycket mer än vad du tror.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0