Nu får folk fan ge sig! men tur ens familj tror på en i alla fall:)

Gick nyss en långpromenad i skogen och det är så skönt för är lugn och ro, men nu behöver jag nog en till runda i skogen för att lugna ner mig, är riktigt arg just nu. fick nyss skäll av en gubbe med hund och ändå var de han som gjorde fel. Där står jag på cykelgångvägen och pratar med en kvinna, fia sitter så snällt bredvid mig(hon är lös). medans vi pratar så kommer de en gubbe med en hund över vägen och liksom går nästan emot oss. Jag håller lite koll på fia eftersom hon är lös men hon sitter så snällt bredvid mig, då gör mannen något som får mig att bli arg, han klappar sig på benet(så som jag gör när jag ropar till mig fia) och ropar- ja kom då lilla vovven, fia reser sig men jag säger nej, då gör gubben samma sak och släpper fram sin hund, allt sker snabb med hans hund hinner lukta nej trycka in sig i fia innan jag hinner ta tag i henne och då tar jag tag i halsbandet och säger nej du stannar. Vad gör gubben då? jo då skäller han ut mig, säger att de är djurplågeri att inte låten hunden hälsa på andra hundar för hundar behöver träffa andra hundar, han säger att jag är för sträng nästan elak mot min lilla hund och att om jag inte vill att hon ska hälsa så borde jag nog inte ha henne lös. i detta läge har jag börjat gå men då säger han något som får mig att tappa humöret, vända mig om och skälla ut han. han säger ja unga tjejer borde fan inte ha hund för dom kan ingenting. jag blir så förbannad för sen jag fick fia så har alla lagt sig i om fia, dom ska hälsa och släppa fram sina hundar fast jag säger nej, dom säger hur jag ska göra med henne, dom har skällt ut mig, dom klagar osv så nu skäller jag ut gubben. jag sa typ något med att du skaffa fakta innan du anklagar och de var du som gjorde fel inte jag, jag vet nog vad som är bäst för min hund, jag kan mer än du tror. och de är min hund så jag som bestämmer. Jag gör allt för min hund för att hon ska ha de bra. och sen gick jag, förbannad och sårad.
Nej nu börjar jag riktigt riktigt tröttna ur på det här, när jag till och med får skäll för något jag inte har gjort då börjar de bli illa. Börjar bli trött på att folk tror att dels att dom kan göra som dom vill och bara gå fram till fia eller släppa fram sina hundar bara för att jag är en ung tjej och fia är en liten vovve. och det att folk ska säga hur jag ska göra med henne. helst vill jag bara bli lämnad i fred och gå med fia i fred. Men visst jag kan hälsa på folk(folk ska jämt hälsa nu för tiden), stanna och prata för de är är många som frågar om fia, om hunddagiset eller bara vill prata för dom sett mig mycket och de är väl trevligt men när folk ska lägga sig i eller skälla på mig för saker dom inte har med att göra då tröttnar jag ur helt enkelt. nej jag är glad att mina familj ställer upp för mig och ger mig råd men låter mig sköta fia. De är tur man har människor runt omkring sig som bryr sig om en och tror på en:)
Jag gör allt för min lilla vovve !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0