Vad hon kan min Fia

Jag måste faktiskt få berömma min lilla skrutt fia, vi får mycket beröm hon och jag men nu vill jag berömma henne. Hon är så väldigt duktig även om vi har en del små saker att jobba med men de är ju de som är lite roligt att ha lite jobb. Hur som så kan hon mycket, för de mesta går hon lös nu för tiden, är duktig med möten med hundar, går till och med lös då och då med hunddagiset, springer fint bredvid när jag cyklar, hälsar lugnt på människor och hundar, är lugnare och lyssnar duktigt. ja jag är faktiskt stolt över henne, ibland kan jag blir irriterad när hon gör saker hon inte ska göra men överlag så är hon fantastiskt duktig. Får mycket beröm får vi både jag och fia, fick ju till och med beröm av en av poliserna i fagersta för hon tyckte vi hade sån bra kontakt, att fia gick så fint i koppel, fick ju även beröm av hon i djuraffären ja nästan alla vi möter ska ju stanna oss och prata, berömma och fråga om fia. För min del när jag skaffade fia så har de inneburit massa kontakt med människor och mycket trevliga möten men också jobbiga, men nu för tiden så ser jag alla möten oavsett om de har hund eller ej som bra träning för fia, att får träna att hälsa när vi är lugna, när jag säger att de är okej och att vi är lugna när vi hälsar och att ibland behöver vi inte hälsa. Hon är idag 1 och ett halvår och jag tycker att hon är så duktig och kan så mycket. Men livet är ett stort lärande så vi fortsätter vår väg och kör på, lär oss nya saker, kämpar med nya saker och upptäcker nya saker:) Hon är min lilla skrutt och ärligt talat så skulle jag inte vilja vara utan henne, inte ens när hon inte gör som jag vill så vill jag bli av med henne, nej för då får man ju jobba med de och hitta sätt att förstå varann:) Älskar min lilla fia


Kommentarer
Svorskan

Så fint skrivit. Du får fram precis det jag också tycker, att de saker hunden behöver lära är något positivt som man kan jobba med. Det gör så mycket att försöka inte störa sig och heller se det som en utmaning.

Svar: tack:) Ja men eller hur, visst ibland så får man bita sig i tungan för att liksom inte störa sig på de men de är bättre att se sakerna hon kan och sen se de hon inte kan som något att jobba med. blir så tråkigt om man bara ser de dåliga.
♥ Zandra ♥

2012-06-27 @ 19:18:14
URL: http://svorskan.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0