Food time

Märks att jobbet börjat igen för har totalt glömt att blogga men varit full upp nu här när man ska upp tidigt igen osv plus haft lite bekymmer med lillskrutten då hon vägrat äta. antingen så ser hon olycklig ut när jag gör maten och då vägrar hon ens att lukta på den eller så ställer jag ner maten, hon luktar, ser olycklig ut och vill inte äta. Så nu har jag försökt komma på om de kan vara på grund av något. Det jag nu ska testa är att hon får äta på morgonen(hon brukar äta lunch-kväll) och sen kvällen, ska först prova att ge henne efter de andra hundarna ätit alltså när vi är på hunddagiset, att ta bort maten om hon inte vill ha, har slarvat lite med det. Men jag tror på de att ge henne morgon-kväll för hon verkar hungrig på morgonen och sen då hinner de gå lång tid innan hon får mat. Jag tror att de kommer passa henne men som sagt jag testa lite vad som passar henne och så hoppas på att vi hittat en bra grej. För att prova att äta en annan tid eller efter hundarna ätit är ju inte att fjuttla utan mer hitta en tid när hon är hungrig och får lite lugn och ro. För det är ju lite annat för fia på hunddagiset för hon har ju sin matte där så hon påverkas ju av mitt humör osv... ja ja hur som helst så ordnar det sig, har ju kommit på hur jag ska göra och ska bara sluta oroa mig som pappa sagt och äter hon inte så bara ta bort maten och sen prova till nästa måltid:) Annars har de varit som vanligt jobb, gå upp tidigt osv:) Men nu ska jag leka lite med fia:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0