Du och jag fia<3

Snart har jag haft Fia i 1 år. 1 år som gett mig och lärt mig så otroligt mycket. Ett år med tårar, ilska, lycka, skratt och mycket
kärlek. Det har varit tufft och jobbigt många gånger med alla jobbiga gånger har glömts bort i stunder då hon får mig att le, skratta
och må så otroligt bra! att bara sitta och titta på henne gör mig glad, att se henne leka, sova, springa och leka, leka med kompisarna,
ja allt som jag vet att hon mår bra av får mig glad. att veta att hon ligger där bredvid mig dte gör mig lycklig och får mig att bli trygg. att bara ha henne hos mig det
är lycka. att ha henne där hos mig när vi är ute och går, när vi är på jobbet ensamma tidigt på morgonen det gör mig glad.
allt det där jag ville med en hund vart sant. så allt jobbigt är saker vi ser som en ny sak vi lärt oss, en ny erfarenhet och en sak som fört oss närmare varann.
hur jobbig det än varit så skulle jag aldrig på riktigt vilja vara utan henne, bara tanke får mig att må dåligt. Den dagen hon inte finns längre, det kommer bli en jobbig tid, men samtidigt så har jag
då alla minnen och visst kommer jag minnas alla minnen, bra och dåliga för det är alla saker som hänt oss som skapat vår resa tillsammans.
men min Fia hon lever, är frisk och så vitt jag vet så är hon en lycklig och nöjd hund och det gör att jag och fia fortsätter vår resa tillsammans
och lär oss ny saker, får nya minnen att minnas. jag vet att hon inte lever för evigt och det gör att jag vill ta in allt som händer. Jag täbker inte låta henne
göra som hon vill nej för det är jag som bestämmer men jag tänker ge henne ett bra liv och jag vill kunna känna att jag har gjort allt jag kan för att ge henne ett bra liv.
ett bra liv för henne:) men under detta år som gått har vi även lärt oss massa båda två. hon har lärt sig allt i från att gå ner från trappor, hoppa ner från soffor till att gå bakom mig när vi möter folk.
jag har lärt mig att vara envis, att ha tålamod och att kämpa:) och att saker fixar sig. jag har verkligen fått se att en hund är ens bästa vän, för det är det Fia är hon är min bästa vän,
hon som inte sviker, hon som älskar mig vad som än händer:) och jag älskar min Fia:)
men under detta året som gått har jag även fått lära mig att det finns mycket fördomar mot unga ,människor med hund och att man har dålig respekt för unga.
jag har sen jag fick fia fått höra hur jag ska och inte ska gör amed fia, jag har fått råd, skäll och ja allt möjligt. men jag har gått min
egna väg och tillsammans har vi gjort det som jag och fia tyckt funkat och har jag behövt hjälp så har jag haft min  underbara familj som jag
vet älskar både mig och Fia. och jag tänker fortsätta gå min väg:) för jag vet att så länge fia är där så är det är det rätt väg och tillsammans
ska vi lyckas:) Min älskade lilla <3Fia plutt
Snart har jag haft Fia i 1 år. 1 år som gett mig och lärt mig så otroligt mycket. Ett år med tårar, ilska, lycka, skratt och mycket
kärlek. Det har varit tufft och jobbigt många gånger med alla jobbiga gånger har glömts bort i stunder då hon får mig att le, skratta
och må så otroligt bra! att bara sitta och titta på henne gör mig glad, att se henne leka, sova, springa och leka, leka med kompisarna,
ja allt som jag vet att hon mår bra av får mig glad. att veta att hon ligger där bredvid mig dte gör mig lycklig och får mig att bli trygg. att bara ha henne hos mig det
är lycka. att ha henne där hos mig när vi är ute och går, när vi är på jobbet ensamma tidigt på morgonen det gör mig glad.
allt det där jag ville med en hund vart sant. så allt jobbigt är saker vi ser som en ny sak vi lärt oss, en ny erfarenhet och en sak som fört oss närmare varann.
hur jobbig det än varit så skulle jag aldrig på riktigt vilja vara utan henne, bara tanke får mig att må dåligt. Den dagen hon inte finns längre, det kommer bli en jobbig tid, men samtidigt så har jag
då alla minnen och visst kommer jag minnas alla minnen, bra och dåliga för det är alla saker som hänt oss som skapat vår resa tillsammans.
men min Fia hon lever, är frisk och så vitt jag vet så är hon en lycklig och nöjd hund och det gör att jag och fia fortsätter vår resa tillsammans
och lär oss ny saker, får nya minnen att minnas. jag vet att hon inte lever för evigt och det gör att jag vill ta in allt som händer. Jag täbker inte låta henne
göra som hon vill nej för det är jag som bestämmer men jag tänker ge henne ett bra liv och jag vill kunna känna att jag har gjort allt jag kan för att ge henne ett bra liv.
ett bra liv för henne:) men under detta år som gått har vi även lärt oss massa båda två. hon har lärt sig allt i från att gå ner från trappor, hoppa ner från soffor till att gå bakom mig när vi möter folk.
jag har lärt mig att vara envis, att ha tålamod och att kämpa:) och att saker fixar sig. jag har verkligen fått se att en hund är ens bästa vän, för det är det Fia är hon är min bästa vän,
hon som inte sviker, hon som älskar mig vad som än händer:) och jag älskar min Fia:)
men under detta året som gått har jag även fått lära mig att det finns mycket fördomar mot unga ,människor med hund och att man har dålig respekt för unga.
jag har sen jag fick fia fått höra hur jag ska och inte ska gör amed fia, jag har fått råd, skäll och ja allt möjligt. men jag har gått min
egna väg och tillsammans har vi gjort det som jag och fia tyckt funkat och har jag behövt hjälp så har jag haft min  underbara familj som jag
vet älskar både mig och Fia. och jag tänker fortsätta gå min väg:) för jag vet att så länge fia är där så är det är det rätt väg och tillsammans
ska vi lyckas:) Min älskade lilla <3Fia plutt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0