Vad går livet ut på???

Ja vad går livet ut på egentligen?? vi födds, vi växer upp och lär oss en massa, vi går i skolan och lär oss ännu mer, vi skaffar jobb, gifter oss, skaffar barn, lever livet, blir gamla och sen dör vi..... så vad är livet till för nytta då, vad är det för mening med livet??? Okej det finns nog ingen direkt mening med livet, mer än att man ska njuta av livet så länge man lever, inte för att de spelar någon roll egentligen men att leva ett liv man trivs med är nog bättre än att leva ett skit liv bara för att man tycker ja men vadå, vi ska ju alla dö!! Det är klart vi ska dö, men för dte kan man väl få leva ett bra liv och ha ett liv man trivs med. Tyvärr verkar många tro att alla ska leva samma liv för annars är de inge meningsfullt... typ fjortis som tänker ungefär så här...
Ja men ty man ska ha massa pengar, vara känd, alla killar vill ha en, man ska skicka massa sms och prata i tele hela natten, man ska vara snygg och bara ha nya och dyra kläder, annars kan man lika gärna dö.....
eller typ vissa tycker att man ska skaffa ett bra jobb, gifta sig, få barn bla bla för annars har man ett tråkigt liv och så måste man göra massa saker hela tiden och åka i väg osv.....
I min familj där är inget så, där får man liksom vara sig själv... mina föräldrar dom
är så här typ: ja men flytta hemifrån när du känner dig redo och ordnat allt osv, ha inge bråttom...
och klart du inte behöver gifta dig och barn?? nej gumman gör som du vill de är ditt liv....
min farmor där emot hon är så här: 21, bor hemma, ingen kille, inga barn..... oj oj vad gör du på helgerna då?
är ut med hunden, tar det lugnt.. va?? åker du någonstanst?  festar?? nej farmor.. men herregud.. vet du när juag var ung.. du kunde varit gift nu och haft barn.. har du ingen kille på gång...  och jag trivs med mitt liv, klart att jag ska flytta hemifrån och så.. har inga planer på att gifta mig och skaffa barn.. men jag vill liksom ta livet mer som det kommer....
så lev ditt liv precis så som du vill!!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0