Gamla inlägg!!

Fy tusan.. satt och läste igenom gamla inlägg, från tiden typ när marcus gjorde slut med mig... det skrämmer mig lite hur mycket han påverkade mig, hur beroende jag var av han, hur sårbar jag var då. Det är läskigt att läsa om hur dåligt jag mådde. Vill aldrig känna så där igen, vill inte bli så beroende av någon. Jag kan idag förstå varför de tog slut, för jag krävde för mycket och jag kvävde förhållandet. Jag var så rädd att förlora att jag försökte hålla fast i stället för att försöka jobba med det. När jag började må bra igen så insåg jag att jag mått dåligt långt innan de tog slut och jag bestämde mig när jag börjde må bra att aldrig mer ska jag göra så här mot mig själv eller någon annan.
Jag tror att rädlsan av att jag ska tappa min styrka att tro på mig själv och vara stark är en del av anledningen till att jag inte för tillfället vill ha ett förhållande. Men en stor del är för att jag trivs med mitt liv och har svårt att släppa in någon i det, inte för att jag är rädd att bli sårad utan för att jag har svårt att få ett förhållande att passa in i mitt liv just nu!! men det var skjönt att läsa gamla inlägg och se hur stark jag blivit i mig själv... men än kämpar jag:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0