Man är inte rasist för att man har svensk flagga!

Godagens på nationaldagen:) Vet ni vad jag tycker är lite synd, jo att det här med svenska flaggan och national sången förknippas med något rasistikt! På fb dök det upp ett evangemang som heter Den 6:e Juni ändrar vi våra profilbilder till Svenska flaggan! jag tycker det är en bra sak. jag tror att många känner att nej men då kanske folk tror jag är rasistisk. Det är tråkigt att det blivit så, för vi ska vara lika stolta som alla andra över vårat land:)
Hörde även att dom tycker att man inte ska sjunga du gamla du fria på skolavslutningar, det är fel för det är ju i sverige vi är och det är där skolan ligger och då ska vi väl sjunga den. Det som är rasistiskt tycker jag det är att komma till ett land och kalla folk rasister för att vi vill hedra vårt land, det är rasistiskt.
F-n vad skönt det ska bli att jobba i morgon, drygt att vara ledig för länge när man är hemma typ.
nu har det kännts som att helgen aldrig velat at slut och det är inge kul. Jag tycker det är skönt att ha mina rutiner och det.  Som när vi åker tills tugan i en vecka då blir det en annan sak att vara ledig för då r man inte hemma. När man är hemma så är man van nu att jobba 5 dagar i veckan, vara ledig på helgen. Så ska bli skönt i morgon!!!
Kollade på bb-finalen och tippat så vann Simon, nu märks det att folk saknar bb och vill veta allt som händer runt omkring deltagarna!!! var ganska rolig och spännande final, fan dom hade gjort finalen till ett stort event ju och skit snygg scen!!
Men nu ska jag snart ta med mig Fia ut en sväng!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0