Snart redan augusti!!

Måste verkligen uppdatera bättre!!
Min korta promis med Fia Plutt i foppatofflor slutade med att jag gick minst en halvtimme i skogen.... ha ha:) men det var skönt och svalt i alla fall att gå i dom skorna:) Nu blir det tv och ladda inför morgonens jobb:) Fia kommer få roligt i morgon för kommer en valp, he he spännande:) med tanken på att hon är lite trotsig och lite hmm ja knasig så får vi se hur kul dagen blir:) Nej men det kommer nog gå bra får vara bestämd mot henne nu bara och så... en terrier i trots är inte så roligt alla dagar minsann... det ska gudarna veta hur mycket man får sucka, bli arg, skälla eller bara andas ut och ta djupa andetag för att inte bli sur på henne. Men samtidigt kan hon vara så himla underbar och viktigaste är väl att i slutändan så älskar jag henne hur mycket som helst:) men som pappa sa från början att det är inte lätt att ha hund!! Vi kämpar och tränar varje dag!!!
Nu ska jag gosa ner mig i sängen med min busiga(lite eländiga), underbara, roliga Fia:) för rolig det kan hon verkligen vara.. hon har sina små saker för sig, som att vilja upp i fönstret och titta ut, slänga sig på golvet och rulla runt, bita en lite smått i benet när man går för att hon vill att man ska gosa med henne, slicka på ens hand på morgonen när hon vill gå ut, lukta på ens byxor om man bytit om, hoppa upp i knät och vara gosig, morr/gruffa åt ja gud vet vad ibland (oftast teven), vilja hälsa på alla hundar. min nyfikna underbara Fia:)
För det 'r vad livet för mig handlar om, om mig, Fia och min familj... Fia är verkligen mitt allt, skulle göra så mycket för henne... hon lär mig att vara envis, ha tålamod och visa att jag är stark och klarar att ha en fast hand med en liten hund med. Jag vill ge Fia ett så bra liv som möjligt!!
på fredag har jag haft henne i 6 månader .... hon blir 8 månader!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0