Norge!!

Katastrofen i norge är brutal och hemsk, som att en skräckfilm blivit verkligen!! först bomben och sedan blir över 80 ungdomar skjutna av en galning. 560 ungdomar var på ett läger på en ö, låter underbart men det slutade som att det var en skräcklfilm då en man i polis kläder börjar skjuta på dom. Alltså dte är så svårt att ta in och förstå tycker jag, man lever så skyddat till något händer!!
Så även om detta inte påverkar sverige på dte viset eller en själv som person så tycker jag ändå
att man ska skänka en tanke till alla drabbade, inte för att det  ändrar på något det som har hänt har ju hänt, men just det att vissa respekt och att man bryr sig tycker jag är mycket värt. Vi ska vara mer medvetna om vad som händre i världen och försöka förstå, så fort det händer en katastrof så blir folk helt men herregud!!
Världen ser vacker och fantastisk ut men börjar du kolla ordentligt så är inte världen så vacker.
Vi kämpar med miljön och för att behålla vår värld men vi borde tänka på att göra världen till en bättre plats att leva på. Varje dag lever folk i svält, folk dör, folk lider, varje dag pågår det krig, folk blir mobbade.....
Det är helt sjukt hur man kan kriga, det är helt sjukt hur man kan mörda någon bara sådär....
Ensak är säker och det är att allt som pågår i världen är så otroligt svårt att förstå varför det händer!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0