Inte utan min dotter

Sitter och tittar på inte utan min dotter, jag har läst boken och alltså usch fy att det är sådär i Iran. Alltså jag klankar inte ner på deras tro eller hur de lever så men det är hemskt att kvinnor inte har någon rätt. Filmen är jätte hemsk ju.  Liksom hemskt att dom måste göra allt som männen säger. Alltså det är bra att man bryr sig om sin familj, men det är lite hemskt tycker jag! jag vet inte, jag kan inte deras kultur osv men filmen är i alla fall hemsk.
I morgon blir det att gå upp vid 4 för jag ska gå till hunddagiset och vara där tidigt. och på tisdag kväll ska jag sova där men inte ensam:) nej jag får ha kingen hos mig:) Kingen ska ju vara hemma hos oss ett tag och då fråga jag om jag inte kunde få sova där upp med kingen för är så tomt ensam:) så då är jag trygg:)
Och på onsdag så ska jag göra klart sista uppgiften jag har kvar, pappa ska klippa mig i veckan och jag ska färga en gång till. men det är ganska mörkt där bak och på sidan om man lyfter på håret så får nog färga 1 gång där det är som mörkast och sen 1 gång till för hela håret. ha ha kanske skulle gått till frisören för redan nu har färgen kostat mig 200 kr, fast 100 kr var från julklapps pengarna.fast jag tror jag färgar med färgen jag har nu och sen så kanske jag färgar det igen sen mot våren sommaren! Det var inte lätt att färga från svart till blond. men det är mycket mycket ljusare än det var från början;) vi får se hur det ser ut efter klippning och sista färgningen. vill ju inte slita allt för mycket på håret, för när jag är nöjd sen så tänker jag inte färga håret mer detta år i alla fall:)
just här är mina nyårslöften:
1. tro mer på mig själv
2. Inte färga håret mer detta år(alltså när jag fått det bra)
3. minska på onyttigt(äta bättre alltså, inte vara kräsen med mat)
4. satsa på skolan, Fia och sen på körkortet
5. hålla snyggt på rummet

Nu ska jag kolla klart filmen!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0