hund i familjen- svts nya program ide

På svt så har dom tänkt att skapa en dokusåpa typ med hundar, en familj ska få sex problem hundar typ och så ska dom få välja en till slut, det är vad programet handlar om i stora drag. Och nu rasr djurföreningar, partier och människor mot detta program och svt och jag tycker att svt och dom som då "lånar ut" hundarna gör så fel.
Hur kan man hålla på och leka med hundar. Det är skk(svenska kennel klubben ) som också är med på iden, fast nu säger dom att dom bara har en liten del, hundstallet där hundarna kommer från ägs av svenska Hundskyddsföreningen. jag trodde att dessa två var föreningar/klubbar som ville hjälpa hundar/djur till ett bra liv. tänk om dom skulle ha sex ungar från ett barnhem och sen får man välja vilket barn man vill ha. Nej vad tusan håller svt på med. Jag och alla andra där ute som älskar djur, bryr oss om djur och vill att djur ska ha det bra blir upprörda. Det är ju en bra grundide att låta familjer få träffa hundar och då kanske ge hundar ett nytt hem, men här känns det sen som att iden spårade ut för att få tittare. Desseutom så har hundarna inget att säga till om alls ju, dom kan inte välja ju! Nej jag tycker detta är fel!





Här är lite länkar om detta:
http://hundifamiljen.weebly.com/index.html
http://kennet.skk.se/skk/innehall.aspx?ID=1142&Sprak=sv
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8387365.ab


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0