Så tar vi detta en gång till.....

Så tar vi detta en gång till att gud vad trött jag blir på folk som klagar, lägger sig i och håller på med saker dom inte har med att göra. jag tror inte att vissa fattar att saker man skriver/säger kan såra mer än man tror.
Även om man kanske menar att typ förklara eller ge sitt råd så kan man göra det på ett bar viss i såna fall, inte liksom hoppa på utan att veta alla fakta. Det var som när Fia var liten och jag gick med henne ute, det var typ 20 minus och massa snö, men jag hade väskan till henne och jag bar henne när hon var trött, så hon fick gå lite och man måste ju liksom vänja dom och precis när det kom en kvinna så hade jag precis stoppat ner fia på marken och gått en liten bit med henne och sen fick hon syn på kvinnan och vägrade att gå, för hon gillade inte snön, så kvinnan som tydligen sett mig där jag bor skällde ut mig för att jag tvingade min stackars hund att gå och för att jag gårr hemifrån mig och till kyrkan.... fan vad sur jag vart..
jag är inte guds bästa barn, jag kan sitta och klaga på folk och så, men oftast så gör jag de på ett bra viss och på saker man kan klaga om, som att hur smart är det att skriva i sin blogg att man bara ska äta barnmat!!
Men sen kan jag sitta och prata med kompisar/med mina föräldrar om saker jag stör mig på, min innan man har all fakta så har man ingen rätt att lägga sig i tycker jag.ofast så finns det en bra förklaring till saker och mer fakta en den man först har och sen så är det en annan sak och det är att det är inte ditt liv det handlar om, är dte en kompis liv ja då kanske man på ett bra viss kan säga nackdelar och så, men inte om dte är någon man inte känner.
nej jag tycker världen har blivit så tråkig och att alla klagar på alla... folk sitter bakom sin dator och hackar på folk....
vissa tycker det är kul att folk blir sur och vill irritera ännu mer, vissa skiter i vad andra säger men sen finns det dom som tar åt sig.. jag tycker i alla fall att man borde passa sig vad man säger och sen inte lägga sig i allt.
jag skiter oftast i vad m'nniskor tycker/tänker om mig och så, men för det vill man ju inte ta massa skit innan folk ens vet hälften av faktan!!!
Mitt råd är att tänk dig för innan du talar/skriver, tänk på att alla människor är inte som du
och sen bry dig inte om allt negativt du får, försök att alltid tänka positivt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0