Glad påsk! varför heter det skärtorsdag??

God morgon!! I går var vi hos farmor och hälsa på, sen var jag ute med fia och gick en lång runda och sen fick hon springa av sig och do kom mamma, pappa och Tompa och Lill bosse och då fick Fia och Bosse springa av sig:)
Planering idag ser ut som följande att gå ett par rundor med Fia, träna, plugga och chilla;)
Ja förresten glad påsk på er:)
Har typ glömt bort att det ens är påsk. Det känns som att den högtiden borde ha varit för länge sedan. Kanske för att den infaller så sent i år? Men jag är typ ganska kass på att komma i håg när vissa högtider är, jag brukar typ 2 veckor innan påsken är köpa påsk ägg till alla. Gjorde det förra året och detta år ha ha ... Fast farmor fick sitt rätt tid punkt alltså igår! På tal om påsk, lite roligt att ganska många uppmärksamat att skärtorsdagen skulle kunna vara emosarnas dag... ni vet SKÄRtorsdagen;) så dåligt!! Pappa sa ju det i onsdags att ja  i morgon så ska alla som är emo lyssna på kent och fira då, eftersom det är SKÄRtorsdag. Men vet ni varför det heter skärtorsdag???
jo för att Namnet, skärtorsdagen, kommer av att Jesus tvättade lärjungarnas fötter innan måltiden, se fottvagning. Skära betydde förr rena.
Men nu ska jag käka en liten frukost, sen ta ut Fia på en promenad och back träning, sen hem och träna lite:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0