sverige i kris

verkar som att nu efter valet så verkar hela sverige vara upp och ner!! det klagas över att alliansen vann och att vårt land kommer bli dåligt med sjukvård och så vidare... jag tänker inte säga att alliansen bara är bra, men all politk är inte bra.. men största krisen(enligt politiker/folk/media) är att sd är inne i riksdagen!!
nu tycker jag att folk överdriver lite för sd har nästan ingen makt alls, och om alliansen samarbetar lite med rödgröna så har dom ingen makt alls. men sen så är vi ett demokratiskt land, där alla ska få säga vad dom tycker och alla ska få tycka som dom vill så då borde väl sd få säga sitt och inte ha massa som klagar på dom. jag säger inte att don har rätt, men låt dom få säga sitt..... jag tycker inte att man ska höja skatten, men för det så ska man ju lyssna på dom rödgröna.....

jag tycker i stället för att överdriva att sd kommit in så är det bättre att ta tag i saken och göra något åt det!!!
om inte annat så kan man visa att som parti så håller man ihop i en enad front och försöker skapa ett tryggt och bra sverige!!!

Det som oroar mig lite är att Usa kanske hamnar i en finanskrisen som då drar ner allt igen så det blir en ny finanskrisen och har vi då det osäkert politiskt så kommer det inte bli kul!!!

Nej sverige kom igen nu!!! vill vi ha ett bra sverige så får vi kämpa för ett tryggt och bra sverige!!
ett sverige där alla har rätt till sin åsikt, ett sverige där man inte dömer någon. ett sverige där alla trivs och mår och har det bra!!!!


det är vad jag tycker i alla fall!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0