latmask

ja nu är jag hemma och har ätit mat!! tuggar extra just nu:) åkte med mamma och pappa hem idag, så i morgon ska jag åka med dom upp och hämta cykeln, dels så orkade jag verkligen inte cykla och sen så tänkte jag att det är perfekt att ta cykeln hem i morgon för då får jag minst 1 promenad i morgon, jag är nämligen ledig i morgon!!

fikc tillbaka svar om mina word uppgifter:) dom är klara och godkända så jag är jätte nöjd!!

feed back av lars:

Teckenformat - oj, överkurs på en gång. Våra dokument liknar ju inte alls varandra, men det viktiga här är ju all textformatering som du har fixat helt perfekt, t.o.m gnistrande text är med.

Receptet - tjusigt. Du har använt tabell, figur, bård, kursiv stil etc och t.om använt samma bild som mig. Sen har du varit kreativ och använt lite egna färger. Snyggt.

Mallen - ser mycket praktisk och användbar ut. Bra användningsområde för tabeller. Bra också att du sparade den i dotx-format.

Minikursen - härligt, det låter som att ni båda lärt er en del. Din bror verkar nöjd med att ha lärt sig lite nya saker och du har redan börjat reflektera över olika sätt att lära ut och lära sig. Du hade en klar idé hur du ville jobba och sen har du i efterhand tänkt att eventuellt skulle du ha gett lite exaktare instruktioner. Det är bra att reflektera över sånt, det lär man sig av. Sen tycker jag att ditt sätt att "examinera" din elev var lysande, att han fick vara din lärare. Toppen!

Brevet - liknar precis förlagan. Jag gillar att du lagt adressuppgifterna i sidfoten. Men det är aldrig en bra strategi att använda massor av mellanslag för att placera text där man vill ha den. Vi ska titta på hur man kan lösa det med tabbstopp nästa helg.

Protokollet - liknar förlagan. Men du gör det lite besvärligt för dig när du ska placera texten. På förstasidan löser du det genom att infoga en tabell. På andra sidan placerar du de olika paragraferna genom att använda en massa mellanslag och texten efter det använder du istället indrag för. Även här kommer vi att titta på hur man kan använda tabbar nästa helg. De grå markeringarna fixar du snyggt med fyllning och besluten markerar du genom att rita ett streck.

Nyheter i Word - här har du skapat ett försättsblad, formaterat rubriker och infogat en automatisk innehållsförteckning. Du har också lyckats få sidnumreringen att starta efter innehållsförteckningen. Bra gjort.


som ni ser så var det bra, bara lite små saker som var inte fel utan kunde gjort annorlunda... jag är nöjd...
ska göra klart fc uppgiften nu i helgen och sen powerpoint nästa vecka, så är jag klar med allt. ska ju dit näste fredag!!

men nu ska jag at en promenad, jag är ingen latmask:)

ha det bra...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0