Skärpning nu!!!

Eftersom jag faktikst haft gymnastik denna vecka(och jag gillar inte onsdagarna) så bestämde jag mig för att inte träna idag utan kanske i morgon, jag vet illa illa... men vad fan, jag har ju gått till och från hunddagiset, ute med hundarna.... i alla fall så tänkte jag att ja men då kan jag städa, träna lite hemma och packa till fredagen....

ha ha jag har inte ens kommit så långt, hamnade i soffan med familjen ett tag.. men nu blir det städning och sen
lite träning...

Alltså det drygaste med träningen är att ta sig ditt, dte tar typ 20 min ditt och 45 min hem(det är uppför hem)
så ditt är ju inte så farligt, men hem, alltså usch...... Hade det varit där det är på måndagar hade jag inte tvekat att gått men nu nej..... det är snö och bla bla bla.. jag vet snacka om att urskuldra sig.... men det är ju inte så att jag inte rör på mig... Nje jag rör mig otroligt mycket faktiskt. Det är bara det att när man kommer hem från jobbet så är man lite seg och så..... 

Men nu så blir det att gå till och hem från jobbet tis/torsdagar, gå på gymnastik måndagar/onsdagar, jag går i jobbet 2 promenader om dagen, sen på tisdagar/torsdagar ska jag ta en promenad efter maten och lite hemma träning. och nu ska jag ju även försöka att göra söndagar till en typ träningsdag. ja det blir nog bra..... man ska bara få in det i rutiner.... och det är svårt när man jobbar mycket och pluggar.... Men jag känner ju att jag mår bättre och orkar mer och jag har inte varit sjuk(peppar peppar ta i trä) på det viset... jag har typ haft lite feber under en natt, lite ont i halsen......

Och sen nu på vintern så är det ju exta viktigt att röra sig så att man håller sig i gång, och får ljus och motion....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0