lite tips på vägen

jag tycker att man ska planera upp en del av sin träning så att man kommer i gång, sedan kan man ju göra andra saker också.. som tex jag har skrivit lite planering och sen kanske jag sitter på balansen bollen i en halvtimme, då blir det extra träning.... och vissa dagar kanske man bara gör det man planerat. Det jag gillar med balans bollen är ju att man kommer i gång med träningen, jag är sån att när jag väl börjar röra mig så är dte inga problem och bollen gör ju att man håller i gång sig:)

Det är även viktigt att man inte kör på för hårt med träningen utan tar det i ett tempo som man tycker är bra.
jag brukar köra i ett tempo där jag känner att det blir jobbigt och sen plus lite till för då vet man att det tar. för sen ju mer man orkar desto mer kan man ju öka på då:)
Att sluta med sötsaker och annat onyttigt är bra, visst kan man unna sig ibland. men det är svårt att sluta
tro mig jag har jätte svårt, faller alltid tillbaka och sen tänker jag att nej nu ska jag klara det och så går det åt skogen. men sen samtidigt så handlar det om att man verkligen måste bestämma sig. Mitt mål är ju att må bra, trivas med mig själv och jag tror att en del av min kamp om att må bra handlar om att bestämma sig. jag har haft mycket upp och ner i mitt liv ganska länge och först nu börjar det gå bra gå uppåt:) och då måste man ändra på saker för jag vet ju att visa saker inte är bra..... jag måste bara verkligen verkligen bestämma mig och sen följa det.  Sen ska jag äta ordentlig frukost, och inte köpa hem massa skit!!!!

Jag borde gjort detta för länge sen, men jag har åtminstonde kommit en bra bit för jag rör mig mycket mer nu än tex förra året, för nu sitter jag ju inte i skolan utan jag är ju ute mycket, tack vare jobbet!
den träning som jag får nu är ju att jag går till och från gymnastiken, har gymnastik 2 gånger i veckan, går till och från jobbet ibland, går i jobbet, går promenader hemma.. det jag ska lägga till är träning hemma jag har gjort lite olika träningspass som man kan göra hemma, gå lite mer och sen att verkligen köra på:)

tack och hej för mig;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0