första boken...

Avhopparen av Kim Olin
 
 Jag har läst avhopparen av Kim Olin. Den handlar om Simon som är en sjutton årig kille som hoppat av gymnasiet. Så istället jobbar han åt gangstern Tobias som har kontroll över halva ”pulverland” som stället kallas där det ut spelar sig området är fullt av knark och annat därav namnet. Andra halvan kontrolleras av ett gäng som jag glömt namnet på. Simon säljer knark och misshandlar folk på beställning av Tobias. Tobias sätter Simon på prov genom att säga till honom att klå upp någon som står honom nära. I samma stund blir Simon kontaktad av en man som vill ha hans hjälp och då måste Simon välja vem han ska vara lojal mot.

Jag tyckte att boken



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zandra

Min blogg om mitt liv:)

RSS 2.0